אודות

ABOUT

אז מי אנחנו?

אנחנו אור, אוהד ומור – סטודנטים למדעי ההתנהגות בקריה האקדמית אונו.
לפני הכול, אנו אזרחים שחיים במדינה שבה יוקר המחיה רק עולה, מדינה שצריכה שינוי וקוראת לשינוי. במציאות הזו, בחרנו להתמקד בסוגיה חברתית משמעותית: צרכנות. פשוט, נשברנו.

הכל התחיל במסגרת הקורס על שינוי חברתי במדיה החדשה במכללה האקדמית אונו, כשגילינו שהצרכנות לא רק משקפת את חיינו אלא גם מעצבת אותם. מאחורי כל קליק ו־“לייק” מסתתרת השפעה חברתית עמוקה שגורמת לנו לבזבז יותר מדי, לחשוש מהחמצה אשלייתית ולהתעצל לחשוב בעצמנו. לכן נולד האתר “הנשבר לצרכן” — כדי לחשוף את הכוח הזה ולתת לכל אחד כלי להבין ולשלוט בו.

מעשה ב..

אור

מוזיקאי וסטודנט

סטודנט למדעי ההתנהגות בהתמחות בטראומה דרך וידיאותרפיה 

שואף לסיים את הלימודים בהצלחה ולהתמחות בתואר שני בתרפיה במוזיקה 

אמן מוזיקאי, שוכר דירה , עובד בשני עבודות ומתפלל לסיים הכל בהצלחה עם יכולת כלכלית ומנטלית סבירה.

מור

רקדנית וסטודנטית

סטודנטית למדעי ההתנהגות התמחות בטראומה דרך וידיאותרפיה 

שואפת לסיים את הלימודים בהצלחה ולהתמחות בתואר שני בתרפיה בתנועה

רקדנית, מורה למחול, בונה אתרים, חיה אצל ההורים ומתפללת שיהיה לי בית ראוי משלי אחרי 

כל שנות ההשקעה בלימודים

אוהד

סטודנט

סטודנט למדעי ההתנהגות בהתמחות בטראומה דרך כלבנות

אני בעיקר שואף לסיים את הלימודים ולעבוד בכלבנות טיפולית מבלי שאצטרך לפרוש בכדי לעבוד

שמעו..

יוקר המחייה בישראל מהווה אתגר משמעותי ואנחנו בתור סטודנטים צעירים מוצאים את עצמנו נאלצים לתמרן בין הלימודים, העבודה והמציאות הכלכלית הקשה.

הכאב מורגש בכל הוצאה חודשית כששכר הדירה מרקיע שחקים, מחירי המזון עולים בהתמדה, הביטוחים , המסים , המע”מ ואפילו המוצרים הבסיסיים ביותר.

כל רכישה קטנה נבחנת בשבע עיניים כשאנחנו נאלצים לוותר על מותרות ולחשב כל שקל

אוטובוס או קורקינט?

יוקר המחיה ניכר בכל שיקול, כולל שאלת הזמן והיעילות: נסיעה למכללה אורכת בממוצע כשעתיים בתחבורה הציבורית, לעומת רבע שעה בקורקינט (שעולה פחות אך מסכן חיים). שכר המינימום המבוסס על שלוש משמרות שבועיות אינו מספיק, במיוחד כשהמשמרות מועברות לעובדים המסכימים לעבוד בשבת; וגם אם נצליח לעבוד עשר שעות ביום עדיין זה לא מספיק לכיסוי ההוצאות עד סוף החודש ושלא נדבר על שכר הדירה בדירת שותפים מוזנחת, מלאה בעובש ובבעלות קבלן שמעלה מחירים “כי ככה זה”.

אחרי 12 שנות לימוד ושנתיים–שלוש בצבא (שגררו תופעות לוואי), יוצאים לשוק העבודה ללא הכנה כלכלית מינימלית. עומס ההוצאות מאיים למחוק כל תקווה להתפתחות אישית, למערכות יחסים או לזוגיות.

בתוך כל זאת, אנו מביטים לעתיד בתקווה שתקום כאן חברה שבה יוקר המחייה לא יחנוק את היכולת שלנו לפרוח ולשגשג, אחרת נראה שעם ישראל חזר לפירמידות במצריים.

 

אז מה אנחנו עושים?

נשבר לנו.. אז הקמנו את “נשבר לצרכן”

נשבר לצרכן הוא פורטל צרכנות חדשני שנולד מתוך הצורך לשנות הרגלים, לשנות תודעה ובעיקר לשנות את יחסי הכוחות בין הצרכן למערכת. זהו אינדקס חופשי ודינמי שמרכז בתוכו מידע עדכני על צרכנות חכמה, אתית ופוליטית לצד קישורים לאתרים, מיזמים ויוזמות שמקדמות צרכנות הוגנת ושקופה.

כאן תוכלו למצוא מקורות ידע, כלים להשוואת מחירים, מדריכים לחשיבה ביקורתית על פרסומות, וגם אולי הכי חשוב – מרחב לשיח פתוח ומשותף בין צרכנים. האתר מעודד קהילתיות, פעולה אזרחית והשתתפות פעילה ביצירת שינוי,

כי נשבר לצרכן.

לסיור באתר לחצו כאן

Time Is Money

...Know your worth my friend